Dec 3, 2011

let me show you how...

1 minit...
2 minit...
3 minit...

arghhhhh!
ini sudah lebih!
cepat la sikit.
sellllooowww giler!
orang lain pun nak jugak!

tak kira.
gua himpit sikit dia.
curi space...
macam ni ha cara pilih udang.
copot misai dia yang banyak2 tu then angkat tengok.
biasa sekali angkat boleh dapat dalam 4-5 ekor.
check sekali lalu.
kalau semua ok terus la masuk dalam plastik.
ini tak.
pilih sekor2 siap belek picit2 macam buat mammogram bila nak sudah?

paddayappa aci...
jarang pigi pasar ka?

19 comments:

ibundo said...

botul jah. samo lah macam kakpah. Copot kek janggut tu. Ni kang tohegeh-hegeh pilih satu satu hahaha...

ibundo said...

eh.. lupo nak tanyo koba. Pokoba ekau. Bilo nak deting lai.

Tijah said...

kpah
kihkihkih. janggut ko kak? ingatkan misai. apo2 la kan? nak panggey sesungut pun buleh. nati sey roger yo kak. mmg nak jumpo akak ni nak amik bill faris & nak bagi barang kit.

zonaku said...

cam tu eh kak???

CAYANG ALIN said...

ahaha..part paddayappa tu tak tahan nak gelak tu..

Aku said...

tu nak masak tomyam atau nak buat sambal udang?

Aku said...

Aku dah resend...kat email

Tijah said...

zonaku
a'ah camtu la kaedah paling efektif.


alin
nasib baik tak libas selendang tadi.


aku
dah trim. cadang nak masak sambal tapi petai plak tak jumpa. esok la kot.

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik ina kalau beli udang main kaut je , mana ada masa nak picit sekor sekor. betullah tijah aci suka picit sekor sekor.

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Aiseyy... akak ni kigho mcm aci la kott... huhuhu... Tp takdo nak copot dohh.. main kaut yoo... haha...

Tijah said...

cik ina
kekadang kaut gak kak. tapi kena time dia baru tuang, ais tgh banyak berketul2 kena la main copot2 kalu tak rugi timbang ais sekali. huhu
(tak aci tul aci tu kan?)


k.azz
kihkihkih. akak boli udang galah gek eh kot. tu yang lamo na pilih tu.

Miss Layaleya said...

hehehe.. terbaekkk!!

Acik Erna said...

jah tu kojo abang akak tu jah..nasib baik aci..kok maso dio yang pilih lagi la jah hangin..he he..

Aidah said...

Lotih lak nunggu eh milih udang. Itu sibbaik udang bosar gak, kok kocik, pueh lah kau nunggu jah. Nak gulai ngan timun air ko jah? Masak tompoyak pun sodap gak tu.

Rumah Kuning said...

salam. pilih udang dgn tengok warna je.jika putih, beli dan kalau ala2 merah, cari tem lain. selamat tangan.hehehe

-wos- said...

aku selalu kepit je dgn pengepit masuk plastik, tak pilih-pilih dah.

malas.

sudipVSsenduk said...

ada org tu siap cium seko-seko! hangin aku Jah, aku terus tinggalkan plastik udang & pi beli ikan bilis je...

Nashays said...

centu der..baru tau..
selalu memang di memogramkan dulu udang tu..
Tak kesah laa org blakang kata sey bertafakur depan udang..

Tijah said...

miss layaleya
begitulah kaedahnya...


k.erna
kok centu sey tanak la poie family store ttj kak. hahaha


k.aidah
kok udang koteh pun pilih sekor2 mmg sey beguling kek situ kak. dah pueh berguling terus balik umah.


rumah kuning
kalu tak ramai org kekadang balut tgn pakai plastik. tapi tadi tokei tu pandang tak jadi la amek plastik extra. huhu


wos
kepit tu tak efisyen la wos. licin kekadang sekor pun tak dapat. pakai gayung ok kot kan?


sudip
fuyoohhh sapa tu? aku kalu nampak org cium2 udang...aku tonyoh kepala dia sekali dlm bekas udang tu. err...macam la berani.


nashays
mcm tu la dia. kalu space luas takpe la nak pilih2. ini aci bumper suv, org lain nak menyelit pun susah. huhu