Jun 2, 2012

the only pink that i can esep...

pink belacan

happy holidays!

18 comments:

cik ina minat do do cheng said...

samalah kita : )

Chik Att said...

belacan pun belacan lah ...

Acik Erna said...

jah mano dapek belacan pink tu jah..

Huda Ramlee said...

ni belacan utara ni..kalo belacan melaka pudar lagi..hehehe..

Tijah said...

cik ina
kaler dia tak getik mcm pink biasa tu kan?


chik att
bacin tapi best kan?


k.erna
ado org kenduri tema eh pink belacan kak. lawa plak majlis eh.


huda
belacan fresh baru keluar ladang tu

al-lavendari said...

RINDU SENGSARA ...!

bila lama tidak bersua
rindu kian bersarang di jiwa
di kala jaga di kala lena
wajah mu di mana-mana
kenangan bahagia datang menerpa.

ke mana hendak ku lepaskan rindu ini
yang menekan rasa
yang menyeksa raga
hinggakan nak makan pun tak ada selera.

tetapi bila diri mu sudah ku milikki
baru terasa sengsara
baru tersedar derita
baru berderai si air mata.

namun dalam sengsara ini
yang ku pilih sendiri ..
aku bahagia.

dalam derita ini
yang ku cari sendiri ..
aku rela.

dalam derai air mata ini
yang ku tempah sendiri ..
aku suka.

kerana sengsara, derita, dan air mata ini
mana boleh lawan sama ..
sambal belacan makngahnya !!!

amn said...

boleh sip...?

harus di cari ni ...

tentangseseorang said...

belacan gua brown...

tasekM said...

belacan banyak colouring kot ni jah.

PUTUBAMBU said...

kaler dia nak kata pink sangat..idak
nak kater maroon sikit2 pun cam ada gak

Aku said...

Jah, dia guna pencelup tikar mengkuang agaknya tuu..

Nieda said...

Belacan apa ni....sayang nak tumbuk sambal belacan.

Tijah said...

al
umang aih puisi belacan ko nih bang? bleh masuk majalah mastika nih


amn
sip sip bom bom


ady
brown? sah udang lama tu. hehe


tm
belacan melaka aa macam ni selalu aku jumpa


putu
dia cam kat tetengah kan?


aku
a'ahh la. aku baru perasan. tikar & tudung saji mengkuang byk kaler mcm ni kan?


nieda
ini belacan melaka. salu ada jual tepi2 jln melaka-seremban

piahbecok said...

kemain belacan dia. hahhhahaa... jangan bau pun macam belacan dah la mami, perit hidung kangg

Irfa said...

belacan kaler pink ker?
aku igt cokolat..aku salah beli ke ni?huhu

dhiashahida said...

cik tijah..jemput la datang blog saya...:) http://dhiashahida.blogspot.com/

Yunus Badawi said...

Belacan mana yg pink mcm ni Tijah?

Belacan Pulau Aman pun tak kaler ni? ngeeee

dakwanie said...

Ya Rabbi... adik MON kawen baru ni... dalam banyak banyak kaler dia nak suruh family pakai dia suruh pakai kaler PINK. Dah lah tu... siap dibelikannya kaler pink tu... STRESSSSS je gua pakai beb


www.dakwanie.com